Wednesday, June 24, 2009

sy nk citer skit ni

bosan btul . ape kate bkk laptop dgr lagu ? . duk dpn cermin . nyanyi smbil pegang sikat rmbut . atau mngkin anda seorang headbanger yg berjaya . apa kata mase mandi . amik enset . psg lagu . msti syok kan . cube nek kete xpsang radio . bosan kan? dan cube kat gig men lagu faizal tahir . hebat kan ? .ahahahha . cube kt disco psg lagu dangdut . sakan kan? .byk betul kan . apa kate kite beli ikan . bakar . sdap kan ? . haha .

oh ye . music mmg byk genre . nk aku sbutkan ? . byk . knal kurt cobain? . itulah ikon music grunge bg aku . dulu grunge mmg naik . aku igt lg abg aku mmg gile nirvana mase tu .penuh kaset . grunge ni subgenre alternative rock lah snang citer . byk band naik mase tu . pearl jam ,soundgarden,mudhoney,alice in chains . pstu ade plak post-grunge . mcm foo fighters . time pertengahan 80an lg genre ni naik .xprlu lah aku bgtau lagu2 popular diorang kan? . pstu kurt cobain mati . slow2 grunge pn smakin lupus . tp xlupus sgt lah . band malaysia pn ada maa . butterfingers tu . ni juge dikire otai slps search dan wings kt malaysia . dlu lagu2 dia byk ke arah grunge . skrg ni mkin ke arah alternative . dh dgr album bru die ? . KEMBALI . sdap . ade jgk lagu p.ramlee yg diorang nyanyikan balik . tp album die yg dlu2 lg best aku rase . lagu yg hot mase tu the chemistry,faculties of mind,vio pipe,sober,royal jelly . byk lah !

ok aku citer psal britpop skit . britpop ni asal nye dr UK (byk band otai asal sini) . scene ni brmula pd awl 90an . time aku lahir . ptutlah aku mnat genre ni . haha . oh ye . instrumental spt keyboards tlah dmasukkan dlm lagu . antara band yg gempak pade era ni ialah blur,oasis,pulp,suede,the la's,stone roses dll . byk mmg byk .letih la aku nk listkan sbb byk band best . dan pengaruh nye hingga lah skrg . korang penah tgk citer green street hooligans? . alaa yg gaduh2 psal bola tu . citer tuh ade dua lagu stone roses iaitu i wanna be adored & watefall . gempak kn lagu die ? . korang penah dgr lagu there she goes . msti penah kn? . yg sixpence none the richer nyanyi . asal nye dr band the la's . sixpence coverkan jer . ha tgk . dh tgk citer The Love Guru? . dlm citer tu ade soundtrack lagu band blur iaitu 'song 2' . asal xamik lagu2 baru ? . sbb lagu tu mmg top . smua org tau . mkin ade mksud mendalam .dlm charlie's angels pn ade lgu 'song 2' ni . apa macam bro? . gempak x? . okeyh oasis plak . ni xyah citer lar kan? . haha . band ni terlalu hebat bg aku . gabungan adik beradik noel dan liam .ditambah pula dgn andy bell. mmg sah lagu dia smua pn power2 lah ! . diorang ni mmg mnat the beatles . bg yg belum dgr lagu wonderwall , dont look bank in anger , lyla , let there be love . sila dgr . byk lg lgu best . korang kene cri album pstu kene dgr sdirik lah . huhu . oh band yg bernama suede . antara fav band dlm idop aku . sila dgr lagu beautiful ones , thrash , saturday night , so young , she's in fashion . konpem leleh beb konpem . huhu .

ape dh lagu florida yg best skang . right round tuh kan ? . u spin my head right round . lala . tu pn tiru lagu org jgk . ahahha . xgempak lngsung . lagu tu ade band dlu2 yg nyanyi . iaitu new order . tp tjuk lagu 'u spin me right round baby right round (like a record)' . rentak same . cume si florida tuh jer tukar lirik skit tkut kantoi . kah3 ! . dead or alive , marilyn manson(anak setan) pn nyanyi gak . heeee .

the who . the who . sape tu ? . band ape tu ? . tgk CSI x ? . sdap x? . blik bkk tv . bkk axn mkn karipap . prasan x mule2 citer tuh ade lagu yg berbunyi 'Whooooo are you . uh uh uh uh' . itulah lagu 'who are you' dari band yg bernama THE WHO !! . dh dengar lagu behind blue eyes? . yg limp bizkit nyanyi tu dlm citer GOTHIKA (halle berry brlakon) . tu pn asalnya dr lagu The Who banggg . pengaruhnyeee . smpai skrg . xhilang . hillary duff penah nyanyi lagu 'My Generations' kt konsert dia . tepuk tgn skittt !! . ahhahahah .

celine dion pn penah nyanyi lagu dr band AC/DC iaitu 'You Shook Me All Night Long' . dh lame laa lagu ni . tp asal nyanyi lgi? . lu pikirrr la sdiri . hehe .

the beatles . terbaik dr ladang . sape bleh lawan? . ikon music . otai . lagu xpernah basiii . kalu basii pn bleh panaskan balik . lagu the beatles xpenah jadi bubur . asyik jadi nasik jer . hehe . kt (sesetengah) award mane2 pn . msti ade lagu tribute to The Beatles . sbb tu lah liverpool fc ramai peminat . hehe . mando diao pn cover lagu diorang iaitu 'A Hard Days Night' .pastu 'I Want To Hold Ur Hand' ngn 'Yesterday' . xyah citer lah . berlambak !!



dhla aku ngantuk . nt aku citer lagi . byk lg . nk suh citer smua . mati la aku xtido . pstu xg kelas lg kan? . pastu jd bodoh . bile nk jd pandai ? . hahaha .

kene dgn suasana malam2 ni . aku syorkan lagu pilihan ialah :
the bluetones - down at the reservoir

4 comments:

  1. Lagu2 zman dulu lbih mmbrikan impak (impact) kpd pndgar2. Kudos to the britpops!

    ReplyDelete
  2. pasang lagu kat enset dlm bilik air sambil mandi & basuh baju..(zmn ddk hostel kelebang) layann~~

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete